فناوران

فناوران

فناوران

فناوران

چاپ افست روی فلز

چاپ افست روی فلز تا حدود زیادی به چاپ افست روی کاغذ شباهت دارد و در تنها در چند تراکت مورد متفاوت هستند. در چاپ افست بر روی فلز از زینک‏های مسی استفاده میشود. این نوع زینک‏، مقاومت بالایی دارند و امکان چاپ در تیراژ‏های بالا را فراهم کارت ویزیت میکنند. این در حالی است که برای کارهای ظریف نیز زینک‏های الومینیومی کاربرد دارد که باید سوزانده شوند. تراکت در این روش قبل از اینکه عملیات چاپ روی فلز صورت بگیرد، ابتدا ورقه‏ های فلز را با پوششی از لاک اندود کرده و سپس برای چاپ ارسال می کنند. ورقه‏ های فلز دارای ضخامتی در حدود ۰٫۱۸ تا ۰٫۳ میلیمتر هستند که بسته کارت ویزیت به نوع کار، قبل از آماده سازی چاپ یک رنگ سفید بر روی تراکت آنها انجام می شود. برای اینکه رنگ تراکت مورد نظر بخوبی بر روی فلز چاپ شود باید دو بار فرآیند چاپ را انجام داد. جنس فلز، نوع مرکب‏های استفاده شده و میزان فشاری که سیلندر لاستیک بر سطح فلز وارد میکند میتواند رنگ‏های تنپلات را از ترام جدا کند. از مزایای چاپ بر روی فلز، کارت ویزیت امکان کنترل ترام و تن پلات میباشد. بعد از اتمام چاپ، عملیات ورنی روی فلز صورت میگیرد و سپس ورقه‏ های فلز در یک خط بشکل مجزا به روی تراکت قفسه‏ های کارت ویزیت مختلف قرار گرفته و ردیفی وارد کوره خشک کن می شوند. کارت ویزیت طول ورقه‏ ها میتواند تا ۱۵ متر نیز باشد. نهایتا ورقه‏ های فلز چاپ شده روی هم قرار گرفته و به منظور برش و تبدیل به پلاک و مارک فلزی به کارگاه منتقل میشوند.

حفاری و حفر چاه

حفاری در کل به معنی نفوذ در سنگ است نفوذ درسنگ گاهی به منظور خردکردن آنها انجام می گیرد در کلیه معادن حفاری امری اجتناب ناپذیر است حفاری اکتشافی ممکن است به منظور کشف و پی برد ن به وجود کانی یا ماده معدنی و یا به منظور پی بردن حفاری چاه به شرایط کیفی سنگها باشد .امروزه بیش از 95% حفاری هابه روش مکانیکی وباماشینهای ضربه ای ، حفاری چاه چرخشی حفاری چاه عمیق وماشینهای ضربه ای چرخشی انجام می گیرد چالها معمولاً عمق کمی دارند اما چاه ها اکتشافی دارای عمق بیشتری است به طورکلی تاریخچه حفاری مهم است اما پس از سالهای 1940-1920 برای اولین بار مته هایی از جنس کربورتنگستن در حفاری چاه عمیق آلمان به کار رفت بین سالهای 1966-1940 مته های ساخته شده از جنس کربورتنگستن در حفاری بسیارمتداول و رایج شد . بین سالهای 1975-1970 ماشین های حفاری هیدرو لیکی حفاری چاه به صنعت معرفی شد که در این ماشین بر خلاف ماشین های حفاری ضربه ای از روغن تحت فشار به جای فشار هوا در حفاری استفاده میشود . هم اکنون نیز عملیات حفاری بوسیله لیزرهای گوناگون در کشورهای مختلف در دست بررسی است . حفار ی در حد وسیعی در عملیات شناسایی و اکتشاف منابع زیرزمینی به کار میرود این تکنیک در بررسی های هیدروژئولوژی و بررسی های زمین شناسی نیز کابرد دارد .چاه یا گمانه حفره ای استوانه ای شکل است که در زمین ایجاد میگردد قطر گمانه ها از 16 تا 1500 میلیمتر تغییر می کند در بعضی موارد چاه های معدنی با قطره 1.5تا8. متر نیز ایجاد می شوند . هر گمانه دارای اجزای مختلفی است که عبارتنداز حفاری چاه عمیق دهانه یا سر چاه که شروع  چاه است یا به عبارت دیگر محل تقاطع گمانه با سطح زمین است و یا در حفاری زیر زمینی محل تقاطع گمانه با سطحی از فضای معدن زیرزمینی است .ته چاه که در واقع کف گمانه است که در آن در اثر اصابت ابزار حفاری وخردشدن حفاری چاه خاک یا سنگ حفاری پیشرفت می کند .

کلیسای حضرت مریم تهران

کلیسای حضرت مریم مربوط به دوره پهلوی است و در تهران، خیابان میرزا کوچک خان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. کلیسا مریم مقدس در  رزرو هتل تهران؛ خیابان جمهوری اسلامی؛ خیابان میزا کوچک خان جنگی رزرو هتل واقع است که در سال 1324 ش (1945م) با هزینه شخصی فردی خیر بنام هتل استقلال رومان عیسی یان بنا گردیده و معمار آن نیکلای مارکف بوده است. این کلیسا اولین هتل استقلال کلیسای جامع ارامنه تهران بین سالهای 1324 ش (1945 م) تا 1349 ش (1970 م) بوده رزرو هتل و بناهای مربوط به دفاتر اداری خلیفه گری ارامنه تهران و محل سکونت اسقف اعظم نیز در محدوده آن قرار داشته است. بعدها به علت انتقال این دو واحد به محوطه کلیسای سرگیس هتل استقلال مقدس ساختمانهای مزبور کاربرد فرهنگی یافته اند. ساختمان این کلیسا بر روی صفه ای بنا شده است و جهت ورود به کلیسا میبایستی از پله های پهن واقع در مقابل ورودیهای کلیسا استفاده نمود. پلان کلیسا چه از خارج و چه از داخل صلیبی شکل رزرو هتل بوده با محرابی در سمت هتل استقلال مشرق آن میباشد. محراب کلیسا دارای سه پنجره بوده و در دو سمت محراب اطاقهای کوچکی به صورت قرینه قراردارد که درب آنها به درون نمازخانه اصلی باز میشود. بنا دارای گنبد کوچکی بر بالای مرکز نمازخانه همراه با نورگیرهای متعدد است. در سمت غرب رزرو هتل بنا گنبد دومی قرار دارد که ناقوسخانه کلیسا است. کلیسا دارای سه در ورودی است که در اصلی در منتی الیه سمت غربی آن و مقابل محراب است که دارای یک سر در بزرگ با دو ستون میباشد که پس از عبور از این سردر و ورود به داخل بنا در دو طرف اطاقکهای کوچکی به صورت هتل استقلال قرینه قرار دارد که این قسمت از بنا را بصورت راهرویی در آورده است. در بالای آن بالکنی است که در زیر ناقوسخانه رزرو هتل قرار دارد و جهت استقرار گروه کر کلیسا بنا شده است.